piątek, 17 lutego 2012

Pokolenie PRL


Czy pamietacie gume Turbo i Donald? Sklep Pewex? Niedzielny Koncert Zyczen i „Niewolnice Isaure“?... Odswiezyc te wspomnienia pomoze wam Marzi, kilkuletnia dziewczynka zyjaca w Polsce lat 80., bohaterka ksiazek „Marzi. Dzieci i ryby glosu nie maja“, „Marzi. Halasy duzych miast“ i „Marzi. Nie ma wolnosci bez solidarnosci“. Jest to przezabawna ale rowniez sklaniajaca do refleksji opowiesc o codziennym zyciu w PRL, przemianach ustrojowych, a wszystko widziane oczami dziecka.
Autorka ksiazek – Marzena Sowa mieszka we Francji, do spisania historii przekonal ja Sylvain Savoia, jej zyciowy partner i autor rysunkow (opowiesc ma bowiem forme komiksu). Ksiazki powstaly z mysla o czytelnikach nieznajacych realiow PRL – obcokrajowcach ale rowniez mlodszych pokoleniach Polakow, ktorzy moga dowiedziec sie, jak wygladalo zycie bez iPodow, internetu i Vivy.:-)





PRL to:
- sympatyczne panie ekspedientki



- sklepy Pewex




- gumy Turbo i Donald



- panie higienistki w szkole



- Koncert Zyczen w niedziele




- Niewolnica Isaura




A jakie sa Wasze wspomnienia?


7 komentarzy:

  1. dziękuję za odwiedzenie mojego bloga i tak liczne komentarze zachęcam do częstszego odwiedzania :) Harry Potter- uwielbiam ponieważ pozwala mi się oderwać od rzeczywistości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny post!!
    Wszystko pamietam: panie higienistki, i marsze pierwszomajowe i pewexy, w ktorym mama mi pierwszy kostium kapielowy w kolorze miety kupila-mam go do dzis z sentymentu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej! Zapraszam do zabawy :)
    http://cococollection.blogspot.com/2012/02/tag-5-kosmetycznych-rzeczy-ktorych.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Full of style. Love it.

    http://paquetevsitasbien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Hity pewexu guma donald i biała czekolada :) Jeansy które się moczyło w wybielaczu albo przecierało pumeksem :) ach to były czasy ;) muszę chyba córce te komiksy kupić:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cała półka lalek Barbie w Pewexie, Kuku-ruku, Sigma i Pi... Gdzie można dostać takie komiksy? Bardzo przyjemny blog, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A myślałam, że tylko ja i mój brat pamiętamy Kuku-ruku.:-D Komiksy w zwykłych księgarniach lub empiku.:-)Dziękuję.:-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...