wtorek, 28 lutego 2012

Spaghetti z homarem


Uwielbiam ryby i owoce morza, moglabym je jesc prawie codziennie. Oprocz tego, ze smakuja wysmienicie, sa cennym zrodlem witamin i skladnikow odzywczych. Dzis proponuje Wam jedno z moich ulubionych dan – spaghetti z homarem.






SPAGHETTI Z HOMAREM (2 porcje)
-       2 homary
-       makaron spaghetti (ja uzywam cienszego spaghettini)
-       biale wino
-       1 -2 zabki czosnku
-       suszony straczek chili
-       pietruszka

Do duzego garnka z wrzaca woda wkladamy jeden po drugim homary i gotujemy do momentu, az nabiora czerwonej barwy (to jest najmniej przyjemny moment). Po ugotowaniu kroimy na pol (mozna tez odciac szczypce). Na rogrzana na patelni oliwe z oliwek wrzucamy chili i czosnek (nalezy uwazac, zeby sie nie przypalil) a nastepnie homary (ja uzywam do tego dwoch patelni, na jednej sie nie mieszcza). Smazymy z kazdej strony po ok 2 min (najpierw od strony z miesem). Podlewamy bialym winem. W miedzyczasie gotujemy makaron al dente, a nastepnie dodajemy go do homara. Mieszamy, dodajemy posiekana pietruszke, pieprz i gotowe.:-)

Smacznego!



 

25 komentarzy:

  1. MMmmm.... pychotka :D Też jestem wielbicielką owoców morza, a że mamy do nich świetny dostęp ( może za rogiem :D ) , często można je znaleźć na naszym talerzu :)))
    Zapraszam do obserwacji :) http://dream-and-be-happy-by-aga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmmm wygląda pysznie :) uwielbiam homara ale mrożonego się boję :) a żywego trzeba zabić ;)dlatego homar tylko w restauracji :)
    Jak będziesz nad morzem to polecam Avocado w Sopocie :) Podają świetnego homara a do tego mają najlepsze sushi w kraju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak bede w Sopocie, na pewno tam wpadne.:-)

      Usuń
  3. Nie wiem czemu ale boję się spróbować owoców morza, a podobno są wyśmienite

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na poczatek najlepiej darowac sobie surowe ostrygi i zaczac od czegos lagodnego (homar, krewetki, malze sw.jakuba).:-) Najwazniejsze, zeby produkty byly swieze, no i dobrze przyrzadzone.:-)

      Usuń
  4. Ja też uwielbiam owoce morza, ale mi smaku narobiłaś no nie! :)

    pozdrawiam i zapraszam do siebie:) A Ciebie obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj,
    ja z całkiem innej beczki, jeśli pozwolisz: znalazłam Twój wpis na jakimś forum, w związku z niedziałającym widgetem You might also like. Mam ten sam problem na jednym z moich blogów (http://mojetargowisko.blogspot.com) i pytanie: jak sobie poradziłaś, bo widzę, że działa u Ciebie wyśmienicie :) Pozdrawiam, z góry dziękuję za podpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję! Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  6. Widzę, że lubisz eksperymentować w kuchni i idzie Ci to świetnie, danie wygląda nieziemsko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie raz słyszałam, że owoce morzą są przepyszne jednak sama nigdy nie jadłam i chyba nie odważę się spróbować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. What a delicious meal!!! I love lobsters! If you have a chance, please visit/follow my fashion blog. Your supports will mean the world to me. Thank you so much in advance. Please have a great day!!!

      Usuń
    2. Do odwaznych swiat nalezy.;-)

      Usuń
  8. O matko aż się głodna zrobiłam. Ale apetycznie wygląda
    Pomyśleć, że kiedyś krewetki napawały mnie obrzydzeniem teraz uwielbiam wszystkie owoce morza.

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda bardzo egzotycznie :) z owoców morza jadłam tylko krewetki i wydaje mi się że to trochę za mało żeby stwierdzić czy je lubię czy nie więc mam nadzieję że będę miała kiedyś okazje spróbować takiego cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Your blog is fantastic.
    I invite you to see my site:
    http://look10.blogspot.com/
    Hope you like

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama potrafisz te kraby zrobić, ja bym się bała "tego" dotknąć, podziwiam za odwagę

    PS.nigdy nie pytałam, ale jesteś juz 6 osobą, która mi pisze, że dodała mnie do obserwowanych, a jednak w obserwowanych się nie pojawiła :( spróbuj jeszcz raz. w tym miesiącu bedzie się u mnie dużo działo, na bank będzie wesoło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspolnie z mezem ale do mnie nalezy czarna robota.:-/ Biore je do reki przez rekawice kuchenne ale mimo tego mam dreszcze brrrr. :-)

      Usuń
  12. yyyy że z homarem???? to Ci dopiero niespodzianka... homara w życiu nie jadłam jak tak patrzę na nie to się normalnie ich boję ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. co za pysznosci, narobilas mi smaku strasznego :)
    xx0

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż ślinka leci, mniam... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam owoce moża , ośmiorniczki krewetki , kalmary mhhhh mniam ! super przepis ale nie wiem gdzie dostac homarka :) Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupowalam kiedys w makro. Niestety w Polsce sa duzo drozsze niz w Niemczech (podobnie zreszta jak inne owoce morza).

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...