wtorek, 29 maja 2012

Czytu, czytu... ;-)


Do ankiety ksiazkowej zaproszona zostalam przez http://ania-lookstyle.blogspot.com/

Dziekuje za zaproszenie. :-) Taka ankieta, to cos dla mnie - kazdy, kto mnie zna wie, ze jestem prawdziwym molem ksiazkowym!
 




Moje odpowiedzi:

1.    O jakiej porze dnia najczęściej czytasz?
Najczesciej w nocy, przed zasnieciem. To jest caly rytual – ZAWSZE musze miec do tego zaparzona zielona, jasminowa herbata (ewentulanie herbata ayurveda Pitta – pomimo, ze jestem  typem Vata) i przygotowane przekaski – pestki slonecznika (ZAWSZE) + ewentualnie orzechy nerkowca, migdaly, pomidorki koktajlowe, ciasteczka itp.

2.    Gdzie czytasz?
Najczesciej w lozku (jak wyzej) ale jak mam czas to gdzie popadnie.

3.    W jakiej pozycji czytasz?
W pozycji siedzacej.

4.    Jaki rodzaj książek najchętniej czytasz?
Powiesci, nieraz reportaze i ksiazki o tematyce II wojny swiatowej.

5.    Jaką książkę ostatnio kupiłaś/dostałaś?
Za kazdym razem, kiedy jestem w Polsce robie „ksiazkowe zapasy“. Tutaj mozecie zobaczyc czesc moich ostatnich zakupow ksiazkowych (kilka ksiazek zapomnialam sfotografowac) – http://sofiasmum.blogspot.de/2012/04/eksport-import.html

6.    Co czytałaś ostatnio?
Wrocilam na krotko do niedokonczonej powiesci – J. Littel „Łaskawe“ (ale nadal pozostaje niedokonczona - mam za slabe nerwy do niej). A przeczytalam – P. Grimbert „Tajemnica“.

7.    Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi?
Zakladek. Zaginanie rogow to niszczenie ksiazki!

8.    E-book czy audiobook?
Jestem za tradycyjna, papierowa forma. E-booki sa dobrym rozwiazaniem w podrozy, audiobooki – podczas jazdy samochodem.

9.    Jaka jest twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Jest ich troche – wiersze Tuwima i Brzechwy, E. Szelburg – Zarebina „przez rozowa szybke“, basnie Andersena, „Dzieci z Bullerbyn“...

10. Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Zadna z postaci nie przychodzi mi teraz na mysl.


17 komentarzy:

  1. Książka na tym zdjęciu wygląda kusząco ! W takim klimacie aż chce się czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ;)

    podobnie jak koleżanka, uważam, że wygląda to wszystko kusząco...sama jestem na etapie czytania...a najlepiej z pyszną kawą, ciachem...na balkonie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra książka to jest coś, molu ty jeden:)) mam tak samo, chociaż ostatnio coraz trudniej znaleźć czas na poczytanie, ale wolę to niż np. oglądanie tv:) książki mają duszę:)) margaret1992.blogspot.com

      Usuń
    2. noo, od tv wolę muzykę lub moje fitnessowanie, no i...gotowanie rzecz jasna;p

      Usuń
  3. co ksiazka to ksiazka! :) nic tak nie buduje wyobrazni =)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uwielbiam czytać ale raczej nieco inny gatunek, ale też zwykle w łóżku i tradycyjne książki nie audiobooki, aczkolwiek w pociągu ten typ sprawdza się idealnie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A jakie książki jako mól książkowy polecasz na stresy, chandrę albo kiedy chcesz się oderwać od swoich problemów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm co by Ci tu polecic...:-) Jesli masz ochote na cos kobiecego, wciagajacego i lekkiego to polecam np. "Kwiat sniegu i sekretny wachlarz" Lisy See a wlasciwie kazda jej ksiazke oraz Khaled Hosseini "Chlopiec z latawcem" i "Tysiac wspanialych slonc" - ostrzegam, ze sa troche smutne a jesli masz ochote troche poplakac - D. Terakowska "Poczwarka"...troche tego mam w zanadrzu wiec w razie czego moge jeszcze wiecej polecic.:-)

      Usuń
  6. Ja też czytam w pozycji siedzące, bo inaczej zasypiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja zazdroszcze ze masz czas na czytanie:) ja to dawno juz tego nie robiłam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasu za duzo nie mam, czytam w godz 23 - 1 w nocy.:-)

      Usuń
  8. bardzo fajny blog-pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasia przybij "pionę " :))) też jestem molem ;) i uwielbiam tradycję,jakiś czas temu dostałam od męża kindle, aaaaleeee to nie to :)Nie zasnę zanim czegoś nie poczytam,do tego stopnia że jeżeli nie mam nic nowego to i książki kucharskie przeglądam przed snem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez bardzo lubie ksiazki kucharskie ale raczej nie przed snem.:-)

      Usuń
  10. Great post, it's very nice learning a few more things about you!

    OdpowiedzUsuń
  11. wracam do tego wpisu, i na kubek nie mogę się napatrzeć, cudowny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje, uwielbiam te kubeczki a moj facet ich nienawidzi i nawet wczoraj stwierdzil, ze kiedys je wyrzuci.:-/ niech tylko sprobuje!!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...