niedziela, 14 października 2012

Zupa krem z dyni


Sezon dyniowy w pelni, w zwiazku z tym przedstawiam Wam moj podstawowy przepis na zupe – krem z dyni.  Jest smaczna, robi ja sie szybko (no moze krojenie dyni zajmuje troche czasu) i swietnie pasuje do jesiennych barw za oknem. :-)



 
ZUPA KREM Z DYNI

-       nieduza dynia (ja uzylam Hakkaido)
-       1 lub 2 marchewki
-       mala cebula
-       750ml/1l bulionu
-       cukier
-       sol, pieprz
-       curry, kawalek imbiru (kto lubi)
-       creme fraiche lub gesta slodka smietana
-       olej z pestek dyni (niekoniecznie)

Obrana dynie, marchew i cebule pokroic w kostke. W garnku na masle podszklic cebule, dodac dynie, marchew i poddusic. Zalac zimnym bulionem, dodac do smaku curry, cukier sol, pieprz, imbir pokrojony w plasterki. Zagotowac. Gotowac na malym ogniu ok 15 min. Zmiksowac. Przed podaniem dodac kleksa ze smietany lub creme fraiche i skropic olejem z pestek dyni. Mozna tez posypac suszonymi pestkami dyni.

Smacznego!



15 komentarzy:

  1. Moj przepis wyglada podobnie-podaje ja tylko z krewetkami .. Ale mi apetytu naronilas-jutro dyniowa u mnie :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bardzo lubie zupke dyniowa - Kasiu przeslicznie podana jest Twoja zupka:)))) pozdrawiam pa

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam dyniową zupę. Jak ładnie komponuje się z liścmi, uroczo:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przestać szperać po sieci. Zamiast chodzić na siłownie - znajduję takie przepisy i później użalam się do wakacji nad sobą!;D
    A teraz tak bardziej serio - nigdy nie jadłam dyni, ale zaryzykuję i jutro zrobię tę zupę! Jak coś, to będzie na Ciebie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, mniam pycha na pewno zrobię ją u siebie w kuchni, bo jeszcze nie jadłam takiej. Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy blog:) Trafiłam tu z MP. Obserwuję i mam nadzieję, że mój blog również Cię zainteresuje i dodasz go do obserwowanych:) Zapraszam http://youlkafashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. nigdy nie jadłam dyni ... ale kusisz

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawi mnie, bo jeszcze nigdy nie jadłąm ;)) możesz do czegoś porównac jej smak? ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, ciezka sprawa jak nie ma sie przed nosem talerza z zupa.:-)) Tym bardziej, ze nie ma typowo charakterystycznego smaku. Jest slodka, delikatna w smaku, taka...jesienna.:-)) Jesli dodasz duzo curry i imbiru bedzie tez bardzo rozgrzewajaca.:-)

      Usuń
  9. wygląda smakowicie a ja lubię zupy kremy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zostałaś oTagowana! Zapraszam do mnie na bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  11. i am so in love with the leather or nylon trousers,
    you have so amazing legs!

    want to follow each other? i will defiently follow back

    my blog:
    http://thebizarrebirdcage.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...