poniedziałek, 24 marca 2014

Dorada pieczona z ziemniakami


Zdjecie tego dania umiescilam niedawna na Facebooku. W zwiazku z tym, ze potrawa spotkala sie z Waszym zainteresoawniem i pojawily sie prosby o przepis, podaje go rowniez na blogu.



 
Dorada pieczona z ziemniakami

-       1 duza (ok 1 kg) lub dwie mniejsze dorady
-       500g ziemniakow
-       50 g  parmezanu lub pecorino
-       3 zabki czosnku
-       natka pietruszki
-       10 lyzek oliwy z oliwek
-       sol, pieprz


Ryby oskrobac, oplukac i osuszyc. Ziemniaki obrac i pokroic w plasterki, wrzucac porcjami do gotujacej, osolonej wody i blanszowac po ok 5 min. Odcedzic na durszlaku. Natke i czosnek posiekac bardzo drobno i wymieszac z 8. lyzkami oliwy, az utworza paste. Piekarnik nagrzac do 225 stopni. Forme do pieczenia wysmarowac oliwa (2. lyzki). Czesc kartofli wylozyc na dno formy, posolic, popieprzyc i skropic pasta (ja nabieram odrobine pasty na lyzeczke i staram sie rownomiernie rozlozyc ja na kartoflach). Oproszyc serem (czesc zostawic na druga warstwe). Na tak przygotowanych kartoflach ulozyc ryby, przykryc reszta kartofli, posolic, popieprzyc, nalozyc reszte pasty i sera. Piec ok 30 min.

Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Myślisz, że można tak upiec inną rybę? Np dorsza? Bo za doradą akurat nie przepadam :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorsz nie bedzie pasowal Ewentualnie moze okon morski lub ryba sw. Piotra.

      Usuń
  2. Kasiu, musiało być przepysznie :-))). Wykwintna ryba z pietruszką i czosnkiem, nie mówiąc już o oliwie i ziemnaczkach :-). Ale mi narobiłaś smaka! I przy okazji przypomniałam sobie moje niedawne wakacje :-). Pozdrawiam. A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam kuchnie srodziemnomorska!

      Usuń
  3. och...pięknie! no i te "kartofle"...bosko <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie nie wygląda to apetycznie (spojrzałam na oczka) :<.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykryjesz kartofelkiem i po sprawie.;-)

      Usuń
  5. wygląda cudnie :) na pewno spróbuję, tylko taką doradę muszę upolować :)
    a czy do środka rybki coś wkładasz/przyprawiasz ? czy tylko ta pasta po ziemniaczkach ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ryb nie lubię, ale mąż mi tu zagląda przez ramie i tylko się oblizuje :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...